Exkluzivní rozhovor pro DanceMAG.cz – Thomas Coastline
Thomas Coastline aka. Tomáš Malina, spatřil světlo světa na podzim roku 1985. Své první producentské pokusy datuje Thomas do svých 16-ti let, kdy poslouchal v největší míře eurodance, konkrétně producenty jako Starsplash, Megara vs. DJ Lee nebo Tuneboy. Ovlivněn těmito jmény rozjíždí svůj taneční projekt Bass Detect, který zakládá s Janem Boušou alias Fuzzym a Bárou Ladrovou, alias vokalistkou Sunny B. V té době si na své konto připisuje i první významnější remixérský úspěch, a to na singl českého tanečního projektu Infinity – Samotná. Thomasova hudební tvorba byla také publikována v mnoha rádiových relacích, jedná se např.o Dance Rádio, Tv FUN1, FM Kiss Jižní Čechy či ze zahraničních např. Andy Moors Moor Music Podcast, DanceRadio.GR nebo After Hours FM.
V posledních dvou letech se Thomas zapsal výrazně do podvědomí české taneční scény i díky svým vystoupením, při kterých kombinuje klasický DJský set s propracovaným live-actem. Takto si zahrál po boku takových jmen jako jsou John O Callaghan, Andy Moor, Sebastian Brandt, DJ JOOP či Rest Point, kterému sekundoval na akci až v dalekém Rusku ve měste UFA. Thomasovy sety plné dynamického progressivu a energického trancu můžete pravidelně slýchávat na rádiích After Hours FM, Dance Radio GR, SensationFactory a Clubradio.cz ve dvou mixovaných show – Global Electronic Music a Electronic Conference. Do budoucna má Thomas v plánu spolupracovat s českými i zahraničními DJs, vybudovat si své vlastní studio a hlavně stále pracovat a vylepšovat svou vlastní produkci, prostřednictvím které by chtěl lidem předávat to nejlepší ze svého hudebního cítění. Další informace najdete dole v rozhovoru!
Můžeš nám nějak v krátkosti shrnout své dosavadní působení na scéně s elektronickou hudbou?
Na české hudební scéně se pohybuji něco kolem 7,5 roku, v zahraničí je to pak pouze cca 1,5roku, co jsem vydal první singl a začal se objevovat pod pseudonymem Thomas Coastline. Za svou dosavadní „karieru“ se mi povedlo vydat několik autorských singlů, řadu remixů a v neposlední řadě jsem vyprodukoval i značné množství skladeb na zakázku. Samozřejmě několik let snažení přineslo i jisté úspěchy – výsledky. O těch se ale mohou čtenáři dočíst v mé biografii.
Máš nějaké oblíbené producenty, od kterých rád zahraješ tracky, když hraješ na párty?
Oblíbených producentů je mnoho a dost se to mění podle nálady. Každopádně teď bych z patra mohl jmenovat např. Gareth Emery, Andy Moor, Cressida, Jochen Miller, Adam Nickey, Activa, Daniel Kandi apod.
Když jsi hrál eurodance konkrétně producenty jako Starsplash, Megara vs. DJ Lee nebo Tuneboy. A když se podíváme do dnešní doby tak nám hraješ trance. Proč ta změna?
Je to jednoduché – popsal bych to jako přirozený hudební vývoj. Když jsem hrál / skládal takovouto hudbu, tak to bylo v rozmezí 16-19let mého věku. Každý si tedy dovede představit, že od 16ti let do 24ti let člověk získá mnoho zkušeností, dospívá a vyvíjí se po všech stránkách.
Co tvé plány do budoucnosti, máš nějaké? Vím, že bys chtěl vybudovat si své vlastní studio a hlavně vylepšovat svou vlastní produkci. Můžeme se těšit na nějaký Electro House?
Plánů je rozhodně spousta a nadšení nechybí :). Vždy se ale snažím držet při zemi a dávat si dosažitelné cíle, které mají jasná pravidla a díky nimž dosáhnu časem výš a výš. Jsem v tomhle tak trochu pragmatik. V tuto chvíli nebudu prozrazovat nic konkrétního a uvidíme, co se tento rok odehraje. Budování a vylepšování studia považuji za samozřejmost pro každého audiofila jako jsem já :). V každém případě electro-house odemě nečekejte :)
Už jsi začal přemýšlet o svém albu?
O albu nepřemýšlím, nemá to zatím smysl. Nejprve je třeba dosáhnout určité hudební úrovně a dostat se do dobré pozice v zahraníčí. Potom má možná smysl se albem zabývat.
Byl jsi v mnoha rádiích např. Danceradio, FUN1 nebo After Hours FM. To je pro tebe úspěch že tě hrají všude. Jak je moc složité, aby se český DJ prosadil po celém světě?
Hodně záleží na tom, zda děláš svou vlastní radioshow nebo tě hrají ostatní djs. Získat prostor pro radioshow dnes už není tak těžké a potom můžeš prezentovat vlastní skladby komukoli a prakticky kdekoli. Ta druhá varianta je mnohem cennější, ale také složitější. Víceméně pokud se ti dostává pravidelné podpory ze strany velkých Djs, tak máš vyhráno. Bohužel v takové pozici zatím nejsem a i přes několik významných úspěchů to bude ještě nějakou chvíli trvat.
Zajímalo by mě, kdo by byl pro tebe tím největším a nejlepším headlinerem party?
Na to nedokáži odpovědět, protože nemám žádného vysloveně „boha“, který by pro mě byl jasnou jedničkou na party. Každý DJ má své pro a proti. Je jich ale celá řada, co umí skvěle pobavit ;)
S kterým umělcem bys rád spolupracoval v blízké budoucnosti?
Opět trochu těžká otázka, nebudu jmenovat konkrétní jména, ale můžete se těšít na zajímavé a dnes už dost známé zahraniční remixéry.
Co od tebe mohou párty people očekávat na parties? Potažmo jaký druh tvého setu?
Na parties můžete očekávat set složený ze skladeb od progressive-trance po uplifting a tech-trance. Nedávno jsem ve studiu vytvořil několik vlastních MashUpů pro zpestření svých vystoupení, takže se máte rozhodně na co těšít!
Kouzlo lásky musí každý znát. To byl fenomén Bass Detect, pokud jsi dobře vzpomínáš :-) Hodlá tento projekt se vrátit na taneční scénu a jaké bylo spolupracovat s takovým projektem?
Říkáš projekt, ale víceméně jsem toto uskupení tvořil já se svým kamarádem Honzou Markem a vždy se do toho vložila ještě nějaká „zpěvačka“. Těch prošlo projektem celá řada. Již před několika lety jsem udělal za Bass Detect tlustou čáru a nyní už ve spolupráci nepokračuji. Bass Detect na několik let přestal fungovat a dnes se snaží pomalu navrátit na hudební scénu díky mému bývalému kolegovi. Já už s dalším působením nepočítám.
Díky hraní hodně cestuješ a poznáváš hodně lidí. Jak si podle tebe užívají hudbu na party lidé, např. v Rusku nebo Česku?
Co jsem měl zatím tu čest, tak bych řekl, že party people v Rusku jsou mnohem přímější a dovedou si party více užít i přesto, že není headlinerem zrovna Tiesto nebo Armin. Jdou prostě za hudbou a nejsou zmlsaní jako partypeople tady v ČR. Reakce jsou upřímné a po hraní se dá i lecos probrat přímo na místě. V ČR se člověk tak maximálně dočká nějakých anonymních vyjádření na internetových fórech. Na druhou stranu je tu stále ještě dost cluberů, díky kterým se tu na party cítím dobře. Snad se to ještě změní k lepšímu.
Prozradíš nám nejúžasnější a naopak i nejšílenější okamžik z Tvé DJské kariéry?
Já považuji za nejsilnější zážítek své první vystoupení v Rusku v hale UFA Flames, kde jsem běžel po podiu a dav fanoušků si chtělo podat ruku. Dokonce jsem málem skončil v publiku :D. Hrát pro takový dav byl pro mne opravdu nejsilnější zážitek.
Ještě se vrátím těm projektům pokud ti to nevadí :-) Měl jsi taky projekt 4Beatz na kterým jsi vydal singl Party Zone, prozraď nám jak se tento projekt vyvíjel?
To bych označil jako takový rozmar – slepou větev. Když jsem začínal dělat trance, měl jsem občas potřebu se ještě vracet k dancu a tak vznikl s jedním kamarádem dnes už zapovězený projekt 4beatz.
Co bys poradil začínajícím producentům, co by měli především udělat pro to, aby byli opravdu dobří?
Na to je jednoduchá odpověď – dát tomu opravdu všechno a dřít na sobě.Vypnout ICQ a odhlásit se z fóra a věnovat se opravdové práci.. Vím z vlastní zkušenosti, že se zapnutým ICQ, MSN, myspace.. se zkrátka nedá ve studiu pořádně pracovat.
A na závěr – co by jsi chtěl vzkázat svým fanouškům nebo také vzkázat magazínu DanceMAG.cz?
Nedržte se nastolených trendů a dělejte a poslouchejte, co vás baví!
Pro DanceMAG.cz připravil Jan Polák