Producent a DJ Purple Disco Machine přijíždí do SaSaZu
Je držitelem Grammy, bookují ho největší světové festivaly od Coachelly přes Primaveru po Lollapaloozu. A teď přijede do Prahy. Německý producent Tino Piontek neboli Purple Disco Machine vrací osmdesátkové disco na výsluní a být u toho je neuvěřitelná zábava.
Pražský klub SaSaZu se tak může 26. října 2024 těšit na obří sobotní párty, které bude vévodit právě live set Purple Disco Machine.
Když hrál loni na Colours of Ostrava, psal Musicserver o jednom z nejlepších DJ setů posledních let. Do Prahy teď přijede se svým live setem a taky renomé strhujícího performera, jehož shows jsou neuvěřitelně dynamické a hlavně barevné – a to se týká i vymazleného vizuálu.
Jeho jméno je přiznanou poctou Princovi a Glorii Estefan, dědictví osmdesátých let je v hudbě Purple Disco Machine cítit, i díky němu je tančit na disco pořád fresh – receptem bylo oživit osmdesátky žánry jako house, italo anebo deep-funk. Přestože dnes hraje na stagích největších festivalů pro desetitisíce lidí, nezapomíná ani na své kořeny a doby, kdy hrával až pětihodinové sety. Dnes mluví o tom, že miluje upocené kluby i open air pódia.
Purple Disco Machine vyrůstal s láskou k hudbě, protože jeho otec byl vášnivým sběratelem vinylů. Jeho otec ho seznámil s klasickým funkem 70. a 80. let, což u Pionteka podnítilo zálibu v disco housu.
Stojí za remixy jmen jako Dua Lipa, Foals, Elton John & Britney Spears, Fatboy Slim, Lady Gaga & Ariana Grande, aktuálně spolupracoval s Lizzo a remixoval na Oscara nominovaný song I’m Just Ken z filmového blockbusteru Barbie. „Hlavní je zůstat sám sebou,“ říká Tino a jeho globální úspěch je důkazem, že to může i po několika dekádách hraní dokonale platit.
Tino Piontek žije v Drážďanech se svou ženou a dvěma dětmi. Je fanouškem Bayernu Mnichov. Mezi další zajímavosti patří, že jeho maminka nikdy nebyla na jeho vystoupení, zatímco otec ano. Jeho první koupené album bylo Das Boot by U96. Jeho oblíbeným BPM je 120 a když potřebuje rozveselit, tak nejlépe s písní It’s Not Unusual od Toma Jonese.